Lead
Lead jelentése
A lead jelentése potenciális vásárló. Azokat a személyeket vagy vállalatokat nevezzük így, akik valamilyen formában (pl. feliratkoznak a hírlevelünkre) érdeklődést mutatnak az általunk árult termék vagy szolgáltatás iránt.
Leadek típusai
A leadeket három típusba tudjuk sorolni:
- Information Qualified Lead (IQL): Ez a legkorábbi szakasz. A lehetséges vásárló itt adja meg először az adatait valamilyen hasznos információért (pl. e-book, ingyenes képzés) cserébe. Ebben a fázisban a lead még csak elkezdett kutatni egy problémát illetően, de valószínűleg még nem ismeri az adott céget és termékeit.
- Marketing Qualified Lead (MQL): Ebben a szakaszban a lead elkezd érdeklődni aziránt, hogy hogyan tudná a cég megoldani a problémáját és letölti/megnyitja a termékleírást. Ezután a cég köszönő emaillel, a probléma megoldásához kapcsolódó újabb üzenettel próbálja meg a döntési fázisba.
- Sales Qualified Lead (SQL): Ha a lead érdeklődést mutat a bemutatott termékek iránt, akkor bekerül ebbe a kategóriába. Tanulmányok szerint minél hamarabb keresik meg a cégek az ilyen leadeket, annál nagyobb eséllyel tudják sikeresen eladni a terméküket/szolgáltatásukat.