Piaci rés

A piaci rés (niche) szűk, jól megcélozható piaci szektort jelent a közgazdaságtanban. Egy niche olyan speciális piac, amelyre nagyobb vállalatok kevésbé, vagy egyáltalán nem koncentrálnak.

Piaci rés

Piaci rések típusai

  • megnyilvánuló piaci rések
  • lappangó, vagy látens piaci rések
  • új fogyasztói réteg feltárása
  • reinkarnáció, egy termék újraélesztése
  • ökológiai piaci rés
  • időszakos piaci rés (jellemzően évszakokhoz kötődnek)

Nichek megtámadásának a lehetősége

  • vertikális szakosodás
  • földrajzi szakosodás
  • szolgáltatásokra szakosodás

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

Apple Music - árazási esettanulmány

Az Apple Music zenei streaming szolgáltatás bejelentése 2015-ben sokakat nem lepett meg. Annak árazása viszont már több kérdést is felvetett. A kezdeti információk alapján az rajzolódott ki, hogy az Apple Music árazása meglehetősen elnagyoltra sikerült.
keresőoptimalizálás pénzkeresés

A keresőoptimalizálás az egyik, hanem a legjobban konvertáló online marketinges csatorna. Nem véletlen, hogy egyre többen választják ezt a területet. Akár cégként, akár szabadúszóként. Ebben a cikkben azt gyűjtöttem össze, hogy különböző szintű SEO tudással és érdeklődési körrel milyen lehetőségek vannak pénzt keresni.
passzív jövedelem források

A passzív jövedelem (passive income) olyan bevételi forrás, aminek a megszerzéséért semmit nem kell tenned. A gyakorlatban azonban ezek mégse tekinthetőek mindig passzívnak. Az okokat és a miérteket járja körbe ez a cikk.
online vállalkozási ötletek

2020-ban az üzleti lehetőségek száma határtalan. Nézd meg, melyek a legjobb online vállalkozás ötletek és miért.