USP

A USP azt a tulajdonságot jelenti, amely megkülönböztet egy terméket vagy szolgáltatást a versenytársakétól. A USP szó az angol "Unique Selling Proposition" kifejezés rövidítése. A USP jelentése: "egyedi értékesítési tulajdonság".

USP

USP jelentése

A USP azt a tulajdonságot jelenti, amely megkülönböztet egy terméket vagy szolgáltatást a versenytársakétól. A USP szó az angol „Unique Selling Proposition” kifejezés rövidítése. A USP jelentése: „egyedi értékesítési tulajdonság”.

Példák USP-re

Az USP tulajdonképp egy olyan dolog, ami nekünk megvan, de a konkurenciának nincs.

Ilyen lehet például:

  • Legalacsonyabb ár
  • Kiemelkedő minőség
  • Egyedi garancia
  • Egyedülálló szolgáltatáscsomag

Híres USP-k

  • Domino’s Pizza: „Friss, forró pizzát szállítunk hozzád 30 perc alatt, különben ingyen kapod.”
  • Geico: „15 perc alatt 15%-ot spórolhatsz a kötelező biztosításodon.”
  • Toms: „Minden megvásárolt Toms termékért mi segítünk egy rászorulón. Egy az egyért.”

 


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

mi az a buyer persona

A klasszikus marketing alapjainak egyik fő tétele, hogy minden cég számára meg kell határozni azt a célcsoportot, akik felé kommunikálni és értékesíteni szeretnénk. Az online térben a buyer persona segíthet ennek a finomításában.