Webanalitika
A webanalitika célja és jelentése
A webanalitika mérhetővé teszi egy weboldal forgalmát és segít javítani az oldal teljesítményét. Az analitikai rendszer intézi az adatok gyűjtését, mérését és a jelentések készítését. A statisztikai adatok és mutatók alapján részletes képet lehet kapni egy weboldal látogatottságáról.
A webanalitika mutatói
A legismertebb analitikai mutatószámok a következők:
- Látogató (visitor)
- Egyedi látogató (unique visitor)
- Munkamenet (session): Egy munkamenet olyan interakciókat foglal magában, amelyek egy adott időkereten belül mennek végbe a weboldalon. Egy munkamenet magában foglalhat több oldalmegtekintést, eseményt, közösségi interakciót vagy akár konverziót is.
- Oldalmegtekintés (pageview)
- Látogatás átlagos időtartama (average time on site)
- Új vagy visszatérő látogatók (new vs returning visitors)
A forgalom forrásai
Egy weboldal forgalmának forrásait 6 részre lehet osztani.
- Direkt (Direct)
- Közösségi média (Social)
- Hivatkozási (Referral)
- Keresés (Search)
- Email (Email)
- Egyéb (Other)
A forgalmi források arányát két formában is meg lehet jeleníteni a Google Analytics felületén. Egyrészt egy klasszikus kördiagram segítségével (pie chart).
A másik vizualizációs megoldás egy oszlopdiagram, amely a százalékos értékek helyett nominális értékeket mutat.