Webanalitika

A webanalitika a weboldal látogatói statisztikák gyűjtésére, mérésére és a látogatók teljesítményének elemzésére alkalmaz eszközök és módszerek összessége. A legismertebb webanalitikai eszköz a Google Analytics.

Online Marketing Szótár > Webanalitika

Webanalitika

A webanalitika célja és jelentése

A webanalitika mérhetővé teszi egy weboldal forgalmát és segít javítani az oldal teljesítményét. Az analitikai rendszer intézi az adatok gyűjtését, mérését és a jelentések készítését. A statisztikai adatok és mutatók alapján részletes képet lehet kapni egy weboldal látogatottságáról.

A webanalitika mutatói

A legismertebb analitikai mutatószámok a következők:

  • Látogató (visitor)
  • Egyedi látogató (unique visitor)
  • Munkamenet (session): Egy munkamenet olyan interakciókat foglal magában, amelyek egy adott időkereten belül mennek végbe a weboldalon. Egy munkamenet magában foglalhat több oldalmegtekintést, eseményt, közösségi interakciót vagy akár konverziót is.
  • Oldalmegtekintés (pageview)
  • Látogatás átlagos időtartama (average time on site)
  • Új vagy visszatérő látogatók (new vs returning visitors)

A forgalom forrásai

Egy weboldal forgalmának forrásait 6 részre lehet osztani.

  1. Direkt (Direct)
  2. Közösségi média (Social)
  3. Hivatkozási (Referral)
  4. Keresés (Search)
  5. Email (Email)
  6. Egyéb (Other)

A forgalmi források arányát két formában is meg lehet jeleníteni a Google Analytics felületén. Egyrészt egy klasszikus kördiagram segítségével (pie chart).

webanalitika forgalom források

A másik vizualizációs megoldás egy oszlopdiagram, amely a százalékos értékek helyett nominális értékeket mutat.

weboldal látogatottság mérés


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

Google Analytics Alapok - borítókép

Ha érdekel a Google Analytics, vagy már be is építetted az oldaladba de nem igazán használod, ez a cikk felkészít mindenre, amit feltétlenül tudnod kell róla - az alapoktól kezdve.

Tízből 9 Google Analytics mérés pontatlan, hibás vagy hiányos. Ezért összegyűjtöttünk 13 tippet és készült egy ebook is, amelyek segítenek neked abban, hogy elkerüld ezeket a hibákat.

Miként hozhat ki egy webshop többet egy akcióból vagy Black Friday kampányból a korábbi évek eredményeire alapozva? Valahogy így.
konverzió jelentése

A konverzió azt jelenti, amikor a weboldal látogatója teljesít valamilyen üzletileg (gazdaságilag) fontos célt, ami elősegíti a vállalkozás fejlődését.