4C modell

A 4C modell a vásárlók és fogyasztók szemszögéből vizsgálja a marketinget. A 4C elemei: client (ügyfelek, vásárlók igényei), costs (költségek), convenience (kényelem), communication (kommunikáció). A modellt Robert Lauterborn hozta létre.

4C modell

A 4C modell

A 4P modell mellett a 4C modellt használni szokták a hagyományos marketing mix elméletek mellett. Ez a modell a vállalati szemszög helyett a vásárlók és a fogyasztók oldaláról vizsgálja a marketinge. A 4C modellt Robert Lauterborn alkotta meg.

4C modell

  1. Client / Consumer needs (product helyett): azaz ügyfelek, vásárlók igényei a termékek helyett.
  2. Costs (price helyett): költségek az árak helyett.
  3. Convenience (place helyett): kényelem az értékesítés helyével szemben.
  4. Communication (promotion helyett): kommunikáció a promóció helyett (pull vs push marketing).

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról