Blog Hogyan keress pénzt keresőoptimalizálással?
keresőoptimalizálás pénzkeresés
Írta:

Hogyan keress pénzt keresőoptimalizálással?

A keresőoptimalizálás az egyik, hanem a legjobban konvertáló online marketinges csatorna. Nem véletlen, hogy egyre többen választják ezt a területet. Akár cégként, akár szabadúszóként. Ebben a cikkben azt gyűjtöttem össze, hogy különböző szintű SEO tudással és érdeklődési körrel milyen lehetőségek vannak pénzt keresni.

Alkalmazott

Dolgozz egy ügynökségnél!

Ahhoz, hogy jól keressen valaki egy területen elengedhetetlen az, hogy megfelelő szaktudással rendelkezzen. Ma már rengeteg, sokszor ingyenes forrás áll rendelkezésünkre, amiből meg lehet tanulni a SEO lényegét. Viszont nagyon sokat tud gyorsítani ezen a tanulási folyamaton, ha mindezt olyan környezetben tesszük, ahol nálunk tapasztaltabb emberek dolgoznak. És tényleges szakértők vesznek minket körül. Ilyenkor a felmerülő kérdésekre hamar megkapjuk a választ, olyan esetekkel és problémákkal találkozunk, amikkel máshol nem lenne esélyünk. Így a tanulási görbe talán egy ilyen környezetben a legmeredekebb. Akár 0,5-1 év alatt több tudást lehet összeszedni, mint más esetben 2-3 év alatt.

Előnyök:

  • Lehetőség van, hogy gyorsan tanulj (szakértőktől)
  • Sok SEO eszközt ismerhetsz meg és használhatsz (másnak a pénzén)
  • Lehetőséged van nagy(obb) ügyfelekkel együtt dolgozni
  • Kiszámítható, biztos jövedelem hó végén

Hátrányok:

  • Nincs meg a szabadúszóként élvezhető szabadság

Konzultáció

Biztosíts konzultációt!

A konzultáció általában egy ügynökség megalapítását megelőző lépés szokott lenni. Ebben az esetben a megszerzett SEO tudásodat biztosítod az ügyfeleid számára egy előre meghatározott óradíjért.

Ezt az óradíjat a következő dolgok határozzák meg leginkább:

  • A megítélésed és az elért eredményeid
  • A szakmában szerzett tapasztalatod
  • Az ügyfél igényei és lehetőségei

A hazai piacon a SEO óradíjak valahol 7-10 ezer forint körül alakulnak. Induló tanácsadóként ennél nyilván kevesebbet is lehet kérni. Az ismertebb szakértők 20-30 ezer forintos óradíjat is kérnek 1-1 óra tanácsadásért.

Indulásként jó stratégia lehet a SEO egy részterületébe beleásni magad és ott szakértővé válni. Ilyen lehet például:

  • Technikai SEO
  • Online PR és linképítés
  • Tartalomstratégia

Előnyök:

  • Te szabod meg az óradíjad
  • Te osztod be az idődet
  • Alacsony fenntartási költség (nem kell irodát fenntartani, alkalmazottakat fizetni, stb)

Hátrányok:

  • Egy idő után egyszerűen nem tudsz több ügyfelet vállalni, még ha lenne is rá lehetőség
  • Ha az ügyfélnél nincs házon belül megvalósítás vagy kapacitás, akkor nem fognak érdemben haladni a projektek

Beszállító

Adj el SEO szolgáltatásokat más ügynökségeknek!

Előfordulhat, hogy egy kapcsolódó területen (pl. webfejlesztés) dolgozó ügynökség irányába sok megkeresés érkezik, hogy biztosítsnanak SEO szolgáltatásokat is. Amennyiben nincsenek erre felkészülve, akkor kiszervezhetik ezt a munkát neked. Nagyon fontos azonban, hogy az ilyen projektek esetében előre tisztázd, hogy pontosan kinek mi a feladata és miért vállal felelősséget. A későbbiekben ezzel nagyon sok fejfájást megspórolhatsz. Emellett több olyan nagy integrált ügynökség is van a hazai piacon, akiknek van SEO szogláltatásuk. De ezeket rendre kiszervezik egy beszállítónak, alvállalkozónak.

Előnyök:

  • Anélkül tudsz dolgozni, hogy az ügyfelekkel kellene aktívan kapcsolatot tartani
  • Egyszerre sok ügyfelet is szerezhetsz így, különösebb energia befektetés nélkül

Hátrányok:

  • Kisebb haszonkulcs, hiszen a másik ügynökség is keres az ügyleten
  • Bevételt ugyan generálsz, de nem építed a saját márkádat
  • Nehezen tervezhető a bevétel, erős függés a másik szereplőtől

Mikro-szolgáltatás

Adj el SEO mikro-szolgáltatásokat!

SEO mikro-szolgáltatások alatt a SEO egy-egy részegységét kell érteni. Ez lehet:

  • Kulcsszókutatás
  • Linképítés
  • Technikai SEO

Vagy épp bármi más.

Ha sikerül kialakítani egy jó munkamenetet valamelyik szolgáltatásra, akkor konkrét üzletet lehet ebből is csinálni. Magukat az ügyfeleket pedig többféleképpen is meg tudod szerezni ilyen helyzetben:

  • Besegítesz ügynökségeknek
  • Freelancer oldalakon meghirdeted a szolgáltatásodat
  • Cold email megkeresésekkel ajánlod fel a szolgáltatást
  • Személyes ajánlásokat kérsz korábbi elégedett ügyfelektől

Előnyök:

  • Ha jó munkát végzel, akkor hamar ismertségre tehetsz szert
  • Sokkal egyszerűbb mikro-szolgáltatást biztosítani, mint “teljes körű keresőoptimalizálás”-t
  • Nagyon sok ügynökség/üzlet van, akinek szüksége lehet a szakértelmedre (csak még nem tudják, vagy nem merték bevallani maguknak sem)

Hátrányok:

  • Nincs olyan magas bevételi potenciál, mint mondjuk egy ügyfél számára nyújtott teljes körű SEO esetében
  • Hamar előfordulhat, hogy korlátokba ütközöl, mert egy ügyfél más feladatokkal is megbízna, de ezeket nem tudod elvállalni

Szövegírás

Adj el SEO szövegírást!

A szövegírás valójában a mikro-szolgáltatások egyik minősített esete.

Egy jó SEO szövegíró rengeteget tud segíteni szinte bármilyen vállalkozásnak azzal, hogy az általa megírt cikkek, tartalmak organikus forgalmat generálnak, ha jól vannak megírva. A következő három dolgot érdemes észben tartani a SEO szövegírással kapcsolatban:

  1. Algoritmusok számára optimalizálunk, de emberek számára írjuk a tartalmat.
  2. Az optimalizálható elemek száma véges.
  3. A túloptimalizálás káros.

Előnyök:

  • Nagy a kereslet a jó szövegírókra, főleg aki SEO és konverzió fókusszal is tud írni
  • Bárhonnan tudsz dolgozni, viszonylag nagy a szabadságod
  • Ideális freelance, digital nomad munkakör

Hátrányok:

  • Nem fizet nagyon nagy összegeket (de meg lehet belőle élni persze)
  • A szövegírás sok időt vesz igénybe, manuális munka

Saját ügynökség

Alapíts ügynökséget!

Ha már sikerült egy jól menő konzultációs bizniszt kialakítanod, vagy belefutsz abba, hogy egyre több feladatra kérnek fel, akkor érdemes lehet elgondolkozni egy saját ügynökség alapításán is.

Előnyök:

  • Magas potenciális jövedelem
  • Esély arra, hogy később felvásárolják a céget (vagy te veszel meg valakit)
  • Növekvő piac rengeteg lehetséges ügyféllel

Hátrányok:

  • Sok befektetett munkaóra, stresszes környezetben
  • Az ügyfelek kezelése néha kihívást jelenthet
  • Megjelenik a projektmenedzsment
  • Bizonyos méret felett az időd nagy részét HR és adminisztrációs feladatok viszik el
  • Aktívan kell sales tevékenységet folytatni
  • A haszonkulcs sokszor nem olyan magas, mint gondolnád

Szoftver

Készíts és adj el SEO szoftvert!

Ez az opció csak is a legtapasztaltabb SEO szakembereknek ajánlott. Nagyon sok jelenleg is használatos SEO szoftvert különböző ügynökségek vezetői raktak össze annak érdekében, hogy javítsák az ügyfeleiknek nyújtott szolgáltatásaikat. Aztán végül a piac számára is elérhetővé tették magát a szoftvert.

Előnyök:

  • A listán szereplő összes lehetőség közül, ez kecsegtet a legnagyobb bevételi forrással.
  • Nemcsak lokális, hanem nemzetközi piacon is meg lehet könnyen jelenni vele.

Hátrányok

  • A kezdeti költségek magasak
  • Ha nem tudsz kódolni, akkor szükséged lesz valakire, aki megteszi ezt helyetted
  • Folyamatos fejlesztéseket és javításokat igényel
  • Itt már nem csak a SEO-ra kell figyelni, hanem egy technológiai céget kell építeni

Forgalom monetizálása

Tedd pénzzé a blogod forgalmát!

Ha járatos vagy SEO-ban jó esély van arra, hogy fel tudsz építeni egy magas organikus forgalmat generáló oldalt. Ehhez azonban olyan területet kell találni, amelyre sokan keresnek, de még nincs nagy verseny. Vagy a konkurencia nem fektetett még elég energiát a SEO-ba. Ez manapság egy nehéz, de nem lehetetlen feladat. Ha pedig sikerül, utána a forgalmat pénzzé kell konvertálni valamilyen hirdetési forma segítségével:

  • Google Display Network hirdetések, Adsense
  • Egyéni hirdetések
  • Szponzorált tartalmak

Előnyök:

  • Bárhonnan végezhető, csak internetkapcsolat szükséges hozzá
  • Csinálhatod akár Bali egyik tengerpartjáról
  • Teljes kontroll és szabadság van a tartalom és a stratégia felett

Hátrányok:

  • Viszonylag alacsony bevételt generál, közben sok munkával jár

Affiliate

Építs egy affiliate weboldalt!

Az affiliate marketing a forgalomterelés és a konverzió kölcsönhatásából jön létre. Maga az affiliate rendszer a következőképpen működik: a weboldaladon ajánlasz egy terméket és ha az olvasó az általad ajánlott terméket megveszi, akkor kapsz egy bizonyos százalékot az eladás összegéből. Itt az affiliate commission (jutalék) százaléka jellemzően 10-25% között mozog, de vannak persze ettől eltérő jutalékok is.

Egy ilyen típusú üzlet beindításához tökéletes lehet egy termékeket véleményező oldal. Például, ha valaki rákeres arra, hogy “XYZ 7.4 telefon vélemények” akkor nagy esély van arra, hogy már nagyon közel jár a vásárláshoz. Ekkor egy jól megírt, hasznos információkkal szolgáló cikk segíthet a döntésben a vásárlónak. Ezeknek a cikkeknek a további előnye, hogy sokszor hónapokkal a megírásuk után is generálhatnak profitot. Fontos azonban, hogy csak olyan termékekről írjunk, amelyeket tényleg jó szívvel és tiszta lelkiismerettel tudunk ajánlani az olvasóinknak.

Előnyök:

  • A legtisztább formája a SEO-ból kereshető passzív jövedelemnek
  • Ha elkészülnek a cikkek utána minden különösebb ráfordítás nélkül termelhetnek nekünk jövedelmet

Hátrányok:

  • Az ilyen oldalak nagyon nagy mértékben támaszkodnak az organikus forgalomra
  • Általában alacsonyak az eladások után fizetett jutalékok, így nagyon nagy forgalomra van szükségünk, ha nagy jövedelmet szeretnénk.
  • Ha egy niche beindul, akkor felerősödik a verseny és sok szereplő próbálja meg ezekre optimalizálni a weboldalát

Az affiliate modell esetében érdemes figyelembe venni azokat a szempontokat, amelyek egy saját webshop indításnál is megjelennek. Olyan terméket és piacot kell választani, aminek stabil és értékelhető keresési trendje van. Lehet, hogy egyszer nagyon elkezd pörögni a fidget spinner és a fél világ erről beszél. De ha utána 3 hónappal később már senkit nem érdekel, akkor olyan területbe öltél munkát, ami nem fog organikus forgalmat generálni. És így affiliate jutalékod se lesz.

Webshop

Indíts egy eCommerce vállalkozást!

Több tanulmány és a trendek is bizonyítják, hogy 2021-re akár több, mint 2 milliárd ember fog online vásárolni. Ez a szám pedig egyre csak növekedni fog évről évre. A SEO segítségével pedig el tudjuk érni azt, hogy az emberek egy része a mi oldalunkon vásároljon és ne a versenytársaknál. Az egyik legnehezebb dolog azonban egy ilyen vállalkozás beindításában, hogy megtaláld a megfelelő terméket, amit el akarsz adni. Ebben a döntésben segítségedre lehet ez a táblázat:

AlacsonyMagas
Olyan terméket kell találni, amelynek alacsony az ára:

  • Kis befektetéssel belevághatsz az üzletbe

  • A szállítási költségek is alacsonyak lesznek

  • Alacsony a kockázat

Olyan terméket kell találni, amely iránt magas a kereslet:

  • Egy alapos kulcsszókutatással találhatsz ilyeneket

Olyan terméket kell találni, amely “alacsony-technológiás” (low-tech):

  • Ilyen dolgok esetében általában kevés a meghibásodás, így nem kell sokat foglalkozni a termék cserével és ügyfél panaszokkal

  • Ezeket a gyártó is nehezebben tudja elrontani

Olyan terméket kell találni, amelynek sok szenvedélyes használója van:

  • Egy jó terméknek könnyen elterjed a híre egy ilyen közösségben

Olyan terméket kell találni, amelyre alacsony a konkurencia:

  • Annyira gyorsan szeretnénk a piac látható szereplőivé válni, amennyire csak lehet

  • Egy alapos kulcsszókutatás itt is segíthet megállapítani azt, hogy melyik piacon nincsenek még jelen nagy cégek

Olyan terméket kell találni, amelynek magas a potenciálja:

  • Ahogy az üzletünk bővül, legyen lehetőség arra, hogy saját márkánkat hozzáadjuk a termékeinkhez, többé tegyünk őket, mint egy sima használati tárgy

Előnyök:

  • Ez nem csak egy pénzkeresési modell, hanem egy jól bevált üzleti modell is
  • Teljes kontroll van a márkád fölött, úgy építed fel, ahogy akarod
  • A folyamat végén egy üzleti vállalkozásod is van, nem csak a SEO tudásodat mélyíted

Hátrányok:

  • A beszállítókkal sokat kell egyeztetni, foglalkozni
  • Sokan passzív jövedelem forrásként szoktak utalni az eCommerce vállalkozásokra. Szerintem közel sem nevezhető annak, mivel nagyon sokat kell dolgozni vele, ahhoz, hogy jó pénzt lehessen keresni

A passzív jövedelem mítoszáról ebben a cikkben írtam részletesen:

Passzív jövedelem: mítosz vagy valóság?

Dropshipping

Indíts egy dropshipping vállalkozást!

Ha az előző fejezetben leírtak túl sok munkának tűnnek, akkor a dropshipping lehet számodra a megoldás.

A dropshipping egy olyan üzleti modell, amelyben a megrendelt terméket nem az értékesítő, hanem egy harmadik fél csomagolja és szállítja le a vásárlónak. A lépések a következők:

  • A vásárló megrendeli a terméket a forgalmazótól.
  • A forgalmazó manuálisan vagy automatikusan továbbítja ezt a megrendelést a beszállítónak.
  • A beszállító becsomagolja és elküldi a terméket a vásárlónak.

Előnyök:

  • Alacsony tőke szükséges a beindításhoz
  • Bárhonnan végezhető
  • Alacsony a kockázata
  • Egyszerű a termékkínálat változtatása

Hátrányok:

  • Nagy konkurencia
  • Alacsony haszonkulcs
  • Teljes felelősség, a szállítás során történt hibákért is

Ilyen szolgáltatása van például a hazai piacon a Webshippynek is, amelyik az ország legnagyobb és legismertebb kiszervezett logisztikai cége.

https://www.youtube.com/watch?v=i7GEXZLlpS4

Képzések

Tantermi képzés

Tarts fizetős képzéseket!

Ez kezdetben egyáltalán nem könnyű feladat. Azonban, ahogy nő az ismertséged és vele együtt a tudásod is az emberek kíváncsiak lesznek arra, hogy mit tudsz. És ezért hajlandóak fizetni is.

Előnyök:

  • Magas haszonkulcs: csak a helyszínt és a résztvevők beszervezésének költségét kell fizetni
  • Ha sikerült egy-egy jó előadást összeraknod, akkor azt többször fel is használhatod
  • Jó konverziós csatorna tanácsadási projektekre is akár

Hátrányok:

  • Nehéz magas áron jegyeket eladni
  • Nagyon sok munka elsőre összeállítani egy jó előadás anyagot
  • Minden alkalommal meg kell dolgozni azért, hogy behozz elég embert a képzésre

A mi tantermi képzéseinket itt találod: https://thepitch.hu/tantermi-kepzesek/

Online képzések

Adj el online SEO kurzusokat!

Nagyon hasonló a helyzet a tantermi SEO képzésekhez: itt is szükséged van hitelességre és tapasztalatra, mielőtt az emberek megbíznak a tudásod ilyen formájában és online kurzusokat vásárolnának.

A mi online képzéseinket itt találod: https://thepitch.hu/online-marketing-kepzesek/

Előnyök:

  • Magas a haszonkulcs
  • Miután összeraktad a képzést, utána minimális törődést igényel és kvázi passzív jövedelmet biztosít

Hátrányok:

  • Sok idő és energia elérni azt, hogy megfelelő hitelességgel, tapasztalattal és tudással rendelkezz egy képzés összeállításához
  • Nagyon sok munka jól összerakni egy képzést (szakmai anyagokkal, videókkal, utómunkával)
  • Ha specifikus területre koncentrálsz, akkor a sok változás miatt gyakran kell a tartalmat aktualizálni, frissíteni

Nyilván akad még bőven egyéb módszer is, ahol a SEO tudásodat pénzzé lehet tenni. De ez a fent felsorolt 13 elem az, ami a legtöbbször és a leggyakrabban jön elő manapság.

Szeretnél jobban elmélyedni a SEO világában? Mélyíteni akarod a tudásodat? November 22-től a The Pitch összes online és tantermi képzését 30-60% kedvezménnyel tudod majd megvenni! A részletekről hamarosan értesítünk mindenkit emailben és a blogon is.

black friday 2019


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!